Reklama
  • Wtorek, 17 listopada 2015 (09:05)

    5 sposobów, by przetrwać menopauzę

1. Masaż tarczycy

Żeby zmniejszyć odczucia uderzeń gorąca, połóż kciuki na szyi i równocześnie naciśnij delikatnie prawą i lewą stronę tarczycy. Powtórz ucisk kilka razy. Taki zabieg należy przeprowadzać regularnie rano i wieczorem.

Reklama

2. Aromaterapia

Kąpiele z dodatkiem olejku tymiankowego, lawendowego lub jałowcowego pomogą ukoić nerwy i spokojnie przespać noc. Jednorazowo do wanny napełnionej ciepłą wodą wlewaj po dziesięć, piętnaście kropli olejku do aromaterapii.

3. Na talerzu

W czasie menopauzy, kiedy metabolizm spowalnia, bardzo łatwo przytyć, dlatego należy się pilnować! Brak żeńskich hormonów trzeba zastępować roślinnymi, tzw. fitohormonami. Bogate w nie są rośliny strączkowe, szczególnie soja.

Należy też się bronić przed osteoporozą. Pomoże nabiał: ser żółty, twaróg, jogurt oraz sezam i mak.

4. Porcja ruchu

Dbaj, by każdego dnia znaleźć pół godziny na sport. Ruch pozwala dotlenić mózg, zregenerować siły witalne oraz podnieść we krwi poziom endorfin. A wahania nastroju mogą nam bardzo dokuczać!

5. Zajęcia jogi

Regularne ćwiczenia jogi hormonalnej korzystnie wpłyną na funkcjonowanie całego organizmu. Specjalnie dobrane pozycje oraz ćwiczenia oddechowe mają pobudzić jajniki, tarczycę i przysadkę mózgową do produkowania hormonów.

Twoje Imperium
Więcej na temat:brak

Zobacz również

  • Trudno jest zasnąć, gdy pot cię zalewa, a w głowie kłębią złe myśli. Poranny brak formy najlepiej złagodzi zastrzyk glukozy... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.