Reklama
  • Poniedziałek, 25 maja 2015 (09:05)

    Czas na chiński trening

Zachowaj formę ciała i umysłu, korzystając z ćwiczeń, opracowanych przez trenerów z Dalekiego Wschodu. Tai chi, qigong: by przebrnąć przez menopauzę w szczęściu i zdrowiu.

Ogranicz zakwaszenie organizmu!

Jedz mniej mięsa, wykreśl z jadłospisu wędliny. Wzbogać za to codzienną dietę o owoce, warzywa, kasze.

Jeżeli jesteś w trakcie stosowania hormonalnej terapii zastępczej, nie odstawiaj jej bez konsultacji z lekarzem.

Reklama

Kawę i czarną herbatę zamień na ziołowe napary. Pij mniej napojów gazowanych i alkoholu.

Kobiety zwykle przechodzą menopauzę po pięćdziesiątym roku życia. Jednak jej objawy, takie jak duszności, kołatanie serca, uderzenia gorąca, zaburzenia koncentracji, zmniejszony apetyt na seks, mogą pojawić się nawet pięć lat wcześniej i towarzyszyć kobiecie jeszcze kolejną dekadę!

Większość lekarzy ginekologów najczęściej zaleca leczenie tych objawów hormonalną terapią zastępczą. Zamiast łykać pigułki, warto pomyśleć o rozwiązaniu całkowicie naturalnym i bez efektów ubocznych.

Takim jak chińskie ćwiczenia qigong i tai chi. Obie te formy aktywności są spokojne i niezbyt intensywne. A jednak, jak każdy sport, utrzymują w formie mięśnie i stawy, a także poprawiają nastrój. Pomogą więc z uśmiechem przejść przez nieuchronny okres przekwitania.

Lot żurawia czy medytacja?

Qigong to forma medycyny i filozofii starochińskiej, przyjmująca zasadę, że każdego człowieka wypełnia życiodajna energia qi. Kiedy jej przepływ jest zaburzony, czujemy się gorzej, zaczynają się naraz ujawniać schorzenia ciał i duszy.

Wyciszające ćwiczenia qigong nie dopuszczają do utworzenia się energetycznych blokad, pozwalają okiełznać zmiany zachodzące w organizmie kobiety i wyciszają. Technika ta oparta jest na wykonywaniu powolnych, spokojnych ruchów, które kojarzyć się mogą z lotem ptaka.

Najpopularniejszy styl qigong to zresztą Lecący Żuraw. Ćwiczenia tai chi także nie są dynamiczne. Z założenia stanowią one medytację w ruchu. Ich podstawowym założeniem jest uelastycznienie ciała, rozluźnienie napiętych mięśni oraz poprawienie krążenia. Trening zapewnia wewnętrzny masaż wszystkich narządów, reguluje funkcjonowanie układów oddechowego i trawiennego, a także nerwowego: pozwala nastawić się optymistycznie do życia.

Siła pozytywnego myślenia

Fakt, że pozostajemy w ruchu, jest niezmiernie ważny dla zdrowia, ale równie cenny jest psychiczny spokój i pozytywne podejście. Menopauza często jest uważana za kres kobiecości, wiele pań traktuje ją jako porażkę.

A to przecież naturalny etap życia. Zaakceptujmy go. Można jeszcze w zdrowiu i poczuciu spełnienia przeżyć szczęśliwie długie lata.

Agnieszka Pacuła

Twoje Imperium

Zobacz również

  • Wizyty położnej środowiskowej kojarzą nam się tylko z okresem ciąży i połogu. Mało kto wie, że na jej pomoc mogą też liczyć panie, które ciężko przechodzą okres przekwitania oraz kobiety po... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.