Reklama
  • Środa, 3 lutego (11:00)

    Łagodzenie objawów menopauzy

1 Spożywaj produkty bogate w roślinne hormony (tzw. fitoestrogeny): soję, soczewicę, groch, fasolę, bób, pszenicę, jęczmień, żyto, olej lniany, słonecznik, czosnek, cebulę, wiśnie, gruszki, rabarbar, granaty. Jedz mało i często (5 posiłków co 3 godz.). Zrezygnuj z tłustych mięs, wędlin i deserów.

2 Aby złagodzić napady gorąca i nocne poty, przyjmuj preparaty z naturalnymi hormonami, np. soją, ziołami (m.in. Cimicifugą racemosa). Rozdrażnienie zmniejsza dziurawiec, który poprawia nastrój. Napięcie nerwowe i szybkie, nieregularne bicie serca, które często towarzyszą menopauzie, może zredukować melisa.

Reklama

3 Zażywaj wapń, aby wzmocnić kości i zapobiegać osteoporozie. Potrzebujesz teraz więcej tego pierwiastka mineralnego, czyli 1300 mg dziennie.

4 Zwiększ aktywność fizyczną. Pamiętaj o ćwiczeniach i ruchu na świeżym powietrzu. Jeśli nie chcesz ćwiczyć, tańcz, spaceruj, uprawiaj nordic walking (szybki marsz z kijkami). Ogranicz stresujące sytuacje, szukaj sposobu na rozładowanie napięcia.

Chwila dla Ciebie
Więcej na temat:za

Zobacz również

  • Kiedy jest ci źle ze sobą Zmienne nastroje, drażliwość, płaczliwość, spadek zainteresowania życiem seksualnym, pogorszenie pamięci, kłopoty z koncentracją… Porozmawiaj z mężem. Jego pomoc w tym... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.