Reklama
  • Poniedziałek, 28 listopada 2016 (08:00)

    Problemy z pamięcią w okresie menopauzy

Problemy z koncentracją i zapamiętywaniem to skutek burzy hormonalnej w twoim organizmie. Dlatego potrzebujesz szczególnego wsparcia…

Reklama

Masz prawo skarżyć się np. na mniejszą podzielność uwagi czy trudności z zapamiętaniem nawet listy zakupów. Pocieszający jest fakt, że są to problemy przejściowe, a trudny czas ułatwią sposoby, o których nawet nie myślałaś!

Żelazo usprawni kojarzenie

Ten pierwiastek jest podstawą dobrego funkcjonowania mózgu, bo dzięki niemu jest on dobrze dotleniony. Tymczasem w początkach klimakterium, z powodu spadku hormonów, krwawienia przedłużają się nawet do 7-10 dni. Stają się wówczas przyczyną niedoboru żelaza w organizmie.

Jeśli podejrzewasz, że tak jest w twoim przypadku, poproś lekarza o badanie krwi, które określi poziom żelaza. Jeśli okaże się za niski, przyjmuj preparat z żelazem.

Witamina D dobrze wpływa na mózg

Jej poziom odgrywa ważną rolę w procesie zapamiętywania, ułatwia koncentrację i... pozytywnie wpływa na naukę – a przecież przed tobą jeszcze mnóstwo nowych umiejętności do zdobycia!

Jeśli sporo przytyłaś w okresie menopauzy, powinnaś przyjmować więcej wit. D. Przy BMI >30, potrzebujesz nawet podwójnej dawki, czyli 1600-4000 j.m. na dobę, najlepiej przez cały rok. Skuteczniejszy niż suplement diety będzie lek.

Pomogą roślinne hormony

Rozkojarzenie i kłopoty z zapamiętywaniem zmniejszy przyjmowanie fitoestrogenów, czyli hormonów pochodzenia naturalnego. Warto po nie sięgnąć, jeśli masz przeciwwskazania do hormonalnej terapii zastępczej (HTZ) lub nie chcesz jej stosować.

Wypróbuj np. kurację preparatem zawierającym lignany lniane. Dodatkowo możesz wspierać ją ziołami łagodzącymi dolegliwości, np. pijąc napary z niepokalanka mnisiego, który łagodzi także zmiany nastroju i rozdrażnienie, ułatwia koncentrację.

Ucz się obcych słówek

Dla mózgu nie ma lepszej gimnastyki! Naukowo dowiedziono, że uczenie się obcego języka działa ochronnie na pamięć. Brak czasu nie jest przeszkodą, bo potrzebujesz tylko 15 minut dziennie, by uzyskać doskonałe efekty. Pomogą ci w tym np. fiszki z słówkami – możesz je zrobić sama lub kupić gotowe. Ucz się wieczorem, a powtarzaj rano.

To, jak spędzamy wolny czas, ma dla mózgu znaczenie! Rozmowy z przyjaciółmi lub czytanie są lepsze niż oglądanie np. telenoweli. Gdy siedzimy przed telewizorem, kora mózgowa działa w minimalnym stopniu - podpowiada Anna Kocwa, psycholog.

Świat kobiety

Zobacz również

  • W Polsce jest około 8 milionów kobiet w okresie menopauzy. To nie choroba, lecz kolejny etap życia. Co zrobić, by nie był zbyt uciążliwy? więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.