Reklama
  • Poniedziałek, 19 stycznia 2015 (08:05)

    W dobrej formie podczas menopauzy

Reklama

Konsultacja: spec. ginekolog Ryszard Rutkowski, NZOZ Centrum Medyczne w Warszawie

Gdy organizm przestaje produkować estrogeny, czyli hormony płodności, pojawiają się przykre objawy: uderzenia gorąca, wahania nastroju, intensywne pocenie się, problemy ze snem. Choć są nieuniknione, możesz je skutecznie łagodzić, tak by stały się prawie nieodczuwalne i nie przeszkadzały ci normalnie funkcjonować ani cieszyć się życiem.

Bardzo pomocne jest wprowadzenie na co dzień ulepszonej, wpływają cej korzystnie na twój kobiecy organizm diety (czytaj poniżej). Także regularna gimnastyka może znacznie ułatwić przejście przez okres przekwitania. Dodatkowe wsparcie zapewnią ci naturalne, roślinne suplementy diety.

W razie gdyby objawy były mocno nasilone, masz możliwość skorzystania z hormonalnej terapii zastępczej (po konsultacji z lekarzem).

Jadłospis dla ciała i ducha Wzmacniające treningi

Zgodnie z wynikami badań, podczas menopauzy powinno się jadać pokarmy o wysokiej gęstości odżywczej i zawartości błonnika, zaś niskiej zawartości tłuszczu i cukru. Staraj się bazować na żywności, która jest jak najmniej przetworzona. Polecane dla ciebie są: warzywa i owoce z fitoestrogenami (czosnek, fasola, groch, koper, marchew, pietruszka, soja, jabłka, wiśnie), zasobne w wit. E nasiona słonecznika i oleje roślinne (łagodzą uderzenia gorąca), bogate w bioflawonoidy cytrusy i winogrona (działają jak słabe estrogeny), obfitujące w wapń przetwory mleczne i ryby (dla poprawy kondycji psychicznej, a także ochrony kości).

Gdy czujesz, że twoje samopoczucie zaczyna się pogarszać, podwój wysiłki, by każdego dnia spędzić godzinę na aktywności fizycznej. Stymuluje uwalnianie substancji chemicznych, które przeciwdziałają niskiemu poziomowi estrogenów. Idealnie jest korzystać na zmianę z ćwiczeń aerobowych (np. marszobieg, pływanie) i siłowych (np. z ciężarkami).

Zieloni sprzymierzeńcy (z apteki i sklepu zielarskiego)

Ziołowe tabletki z pluskwicą groniastą mogą skutecznie zmniejszyć uderzenia gorąca, depresję i suchość pochwy. Dzięki żeń-szeniowi pozbędziesz się napadów pocenia, staniesz się też bardziej odporna na stres i będziesz miała więcej energii. Podobnie podziała niepokalanek pospolity. ­

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Więcej na temat:centrum medyczne | konsultacja | zieloni | centrum | ZIO | jad

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.